Pe urmele faraonilor din Egiptul Antic - avion 2018, Hurghada, Egipt


  • Transport - Avion


Informatii si dotari hotel , Hurghada, Egipt

  • Transport: avion
  • Plecari: 11.04; 02.05; 23.05; 06.06; 05.09; 19.09; 10.10; 24.10; 07.11.2018
  • Durata: 8 zile

 

Ziua 1. Bucuresti – Hurghada

Calatoria noastra incepe din aeroportul Otopeni de unde ne imbarcam pentru zborul spre Hurgada. Dupa aterizare, imbarcare in microbuzul de transfer la hotelul nostru din Hurghada. Cazare si program liber. Seara cina la hotel.

Ziua 2. Hurghada – Luxor – Templul Karnak – Valea Regilor

Dupa mic dejunul energizant, mergem spre Luxor, pentru o calatorie in timp, pana in antichitate. Orasul este considerat unul dintre cele mai marete muzee in aer liber din lume si ne convingem si noi de asta. Ne oprim mai intai la Karnak, pentru a vizita “Ipet-Isut” – “Locul Cel Mai Desavarsit” asa cum au numit egiptenii din Antichitatate acest templu. Desi este o ruina, a ramas spectaculos. Este posibil sa fie cel mai mare complex al unui temple construit vreodata. A fost cladit in mai multe etape, de-a lungul a 1.500 de ani, la care au contribuit generatii succesive de faraoni, creand o colectie de sanctuare, chioscuri, piloni si obeliscuri, care constituie o vasta arhiva in aer liber a istoriei scrise in piatra. In epoca de glorie din vremea Regatului Nou, intre 1550 si 1609 ȋ. Hr, Teba era capitala atotputernica a Egiptului, iar Karnak – inima tarii. Fiind mai mult decat un lacas de rugaciune, era salasul faronilor, centru administrativ si adevarata comoara, motorul economiei, care stapanea terenuri mari de pamant, folosind mii si mii de muncitori. Oamenilor de rand nu li se dadea voie sa intre in incinta lui, aici puteau pasii numai preotii si fetele regale. Pastrand aceeasi atmosfera, traversam Nilul si poposim pe malul vestic, iar prima noastra oprire este la Templul lui Hatsheput. Se afla intr-un spatiu superb: templul se inalta dintre terase ample, care sus se unesc cu un golf mare, din stanci de calcar. Aura mistica ce invaluie templul i se datoreaza in mare parte chiar personalitatii lui Hatsheput, singura femeie –faraon din Egiptul Antic. A ramas in istorie ca regenta invidioasa care a uzurpat tronul ce-i revenea fiului sau vitreg, Tuthmosis al III-lea, care, dupa moartea acesteia, a poruncit sa fie distruse imaginile ce-o aratau pe Hatsheput ca faraon.
Ne continuam incursiunea pe malul vestic la Nilului si poposim in Valea Regilor, o vale arida situata intre dealuri stancoase, unul dintre cele mai bogate situri arheologice din lume. In timpul celei mai infloritoare epoci din istoria Egiptului Antic, toti faraonii erau ingropati aici, in morminte adanci, de o extraordinara frumusete, ornamentate cu imagini inchipuind Viata de Apoi. Aceste incaperi adaposteau comori neasemuite. Desi aproape toate au fost jefuite in Antichitate, nu poti sa nu crezi ca nu mai exista o ascunzatoare minunata care asteapta sa fie descoperita. Valea Regilor adaposteste atat de multe morminte, incat egiptologii au de lucru incontinuu de aproape doua secole!
Pana acum in aceasta regiune s-au descoperit 63 de morminte, nu toate de faraoni. Cele mai cunoscute sunt cele ale lui Ramses al VI-lea si cel al lui Tutankhamon. In cursul serii ne reintoarcem in Luxor unde ne imbarcam pe o nava de croaziera pentru a descoperi magia Nilului si a vaii sale pline de viata. Cazare la bordul navei. Cina.

Ziua 3. Edfu – Kom Ombo

Nilul este autostrada Egiptului Antic. Faraonii isi traversau tinutul pe calea apei, drumul folosit si de negustori, si de invadatori. Iar egiptenii din vechime isi luau barcile si in Lumea Cealalta. Dimineata, dupa servirea micului dejun pe vas, debarcam si pornim intr-o noua aventura. Azi vom vizita Tempul lui Horus de la Edfu, de departe cel mai spectaculos monument de pe malul Nilului. Desi cladit de greco-romani la mult timp dupa ce epoca faraonilor s-a incheiat, templul se supune cu strictete principiilor arhitecturii din Egiptul Antic. Poarta de la intrare este flancata de doua statui ale lui Horus infatisat ca soim. Potrivit mitologiei egiptene, Horus era fiul lui Isis si al lui Osiris, zeul fertilitatii, ucis de fratele lui Seth, zeul haosului. Egiptenii din Antichitate credeau ca Horus s-a luptat cu Seth si l-a ucis pentru a razbuna moartea tatalui sau la Edfu. Numeroase reliefuri de pe peretii interiori reprezinta o lupta cumplita, Seth fiind intruchipat intr-un mic hipopotam.
Ne intoarcem pe vas, servim pranzul si ne pregatim de urmatoarea vizita. Kom Ombo se situeaza in zona care adapostea in Antichitate stravechiul ora Pa-Sebek, Domeniul Sebek, centru al cultului inchinat zeului-crocodil ce poarta acest nume. Urmele cetatii s-au pierdut demult, crocodilii fiind o rasa disparuta din cauza ca a fost vanata in exces, dar ruinele templului de langa fluviu merita vizitate. Asemenea templului din Edfu si la Kom Ombo constructia a fost ridicata dupa incheierea epocii faraonilor. Templul slaveste doi zei, Sobek si Horus cel Mare, zeul cerurilor, cel cu cap de soim. Construit simetric, in jurul axei principale, templul este alcatuit din elemente-pereche, astfel incat, fiecare jumatate il cinsteste pe unul dintre cei doi zei. Revenim pe vas, unde cinam si innoptam.

Ziua 4. Relaxare pe Malul Nilului

Continuam croaziera pe minunatul Nil si ajungem in Aswan. Astazi avem program liber pe vas pentru odihna si relaxare. Pranz si cina la bordul vasului.

Ziua 5. Aswan – Cairo

Parasim vasul de croaziera si ne indreptam spre barajul spectaculos de la Aswan construit in anii 1960, care i-a protejat pe egipteni de inundatii si le-a oferit ajutor ca sa se dezvolte. Egiptul are o traditie in construirea de baraje. Se crede ca cel mai vechi a fost unul ridicat pe Nil, unde s-ar fi cladit o structura de 15 m, in jurul anului 2500 ȋ. Hr., care sa alimenteze cu apa orasul Memphis, pe atunci capitala. Pentru realizarea Marelui Baraj (Sadd-al-Ali), proiect ce rivalizeaza cu oricare edificiu construit in vremea faraonilor, a fost nevoie de o cantitate de materiale de 20 de ori mai mare decat cea folosita pentru cladirea Marii Piramide. La inceputul anilor 1950 a fost limpede ca Barajul din Aswan nu era suficient de mare pentru a face fata revarsarii anuale a Nilului si nici nu mai putea acoperi nevoia de energie electrica a Egiptului. Raspunsul gasit…. un baraj mai mare si mai scump. Asadar, s-a construit pe o structura de 3.830 m in varf, avand la baza o latime de de 980 m, iar punctul cel mai inalt masurand 111 m. Peste 35.000 de oameni au ajutat la ridicarea barajului. Nu este cel mai mare baraj din lume, dar este impresionant si aduce beneficii imense. Pornim apoi spre Obeliscul neterminat, cel mai vechi obelisc din lumea antica descoperit pana in prezent. Monumentul a fost construit din granit acum 3.500 de ani, insa nu a fost finalizat din cauza unor probleme de constructie. Una din curiozitatile din Aswan, acest obelisc de mari dimensiuni are trei laturi perfecte si o a patra ancorata de o stanca de cand s-a descoperit o fisura in piatra. Avand o lungime de 42 m, daca ar fi fost terminat, acest edificiu ar fi fost cel mai mare si cel mai greu obelisc din toate timpurile. Arheologii speculeaza ca a fost conceput pentru Karnak, ca sa ii tina companie obeliscului lui Tuthmosis al III-lea, acum aflat in Piata San Giovanni din Roma. Spre seara, avem transfer la gara din Aswan, unde ne imbarcam in trenul catre Cairo (vagon de dormit). Se serveste o cina usoara in vagonul restaurant al trenului.

Ziua 6. Cairo – Misterul Piramidelor

Ajungem dimineata la Cairo si avem toata ziua la dispozitie sa ne bucuram de magnificul oras pierdut in timp, dar atins subtil si de modernitate. Mai intai facem o excursie unica in viata pentru a admira Piramidele de pe platoul Giza – una dintre cele sapte minuni ale lumii antice. Sunt singurele care au supravietuit trecerii timpului iar pentru turistii moderni, ele continua sa fie mai minunate si mai misterioase decat erau pentru antici. Piramidele au doua caracteristici: sunt mari si vechi, asa cum spune si un stravechi proverb in limba araba care exprima cel mai bine idea “ Omul se teme de timp, iar timpul se teme de piramide”. Cat de mari si cat de vechi sunt, este greu de calculat. Abia in secolul al XX-lea s-a afirmat ca Marea Piramida a lui Kheops, construita cu 4.400 de ani in urma, a fost cea mai inalta constructie din lume. Napoleon care a cucerit Egiptul in 1798, a calculat ca piatra folosita la ridicarea acestei piramide ajunge pentru a cladi un zid de un metru inaltime in jurul intregii Frante. Faimoase prin arhitectura, istorie si prin modul de constructie piramidele sunt admirate si fotografiate de catre turistii din toata lumea.Nu putem pleca mai departe fara a vedea Sfinxul, sculptat dintr-o singura bucata de piatra de var si considerat a fi cel mai vechi monument de sculptura monumentala din Egiptul Antic. Sfinxul este o creatura enigmatica cu trup de leu si chip de om, cunoscut primilor arabi sub numele de Abdu al –Hol, adica Tatal Groazei. Majoritatea arheologilor sunt de accord ca Sfinxul este o creatie din timpul lui Khafre (sau Khephren cum mai este cunoscut). Se crede ca il reprezinta pe rege, leul fiind un arhetip al regalitatii, iar capul, etaland coafura faraonilor, simbolizeaza puterea. Revenim in Cairo, unde ne oprim la un restaurant sa ne racorim putin si sa servim pranzul. Dupa-amiaza ne continuam vizita noastra prin Cairo si vizitam Muzeul Egiptean. Desi multe muzee din Occident adapostesc colectii impresionante de obiecte stravechi din Egiptul Antic, nici una nu poate rivaliza cu bogatiile expuse in acest muzeu. Dedicat in intregime mostenirii faraonilor, muzeul are peste 120.000 de exponate la dispozitia vizitatorilor, de la podoabe delicat mestesugite, la colosi de granit, ca niste turnuri, infatisand regi. Dupa lasarea serii, facem un tur al orasului pentru a-i surprinde stralucirea in noapte. Cazare in Cairo.

Ziua 7. Cairo – Hurgada

Dupa micul dejun, mergem intr-o vizita prin Vechiul Cairo sau Masr el Qadīma, in araba, o zona a orasului foarte veche, unde au locuit predominant crestini ortodocsi. Urcam pana la Citadela, situata pe un platou stancos, deasupra orasului pentru a surprinde silueta orasului. Constructia a fost inceputa in 1176 de celebrul general musulman Saladin, care a dorit ca zidurile rezistente si turnurile sa fie cladite din piatra adusa de la piramidele din Giza. Fortareata a fost sediul puterii in urmatorii 700 de ani, reconfigurandu-se in functie de imaginea fiecarei dinastii ce urca la tron. Ne imbarcam in autocar si pornim la drum catre Hurghada. Cazare Hurghada. Cina.

Ziua 8. Hurgada – Bucuresti

Luam avionul din Hurghada cu destinatia Bucuresti, cuceriti iremediabil de frumusetile Egiptului.


Transport: Avion

Plan tarifar

Ultimele oferte vazute: